X-factor

Festade bort fredagen och missade det enda programmet jag har lyckats följa på teven. Men nu har jag precis sett klart fredags finalen och det var verkligen kul!
Nu ska jag "leka" jury, här kommer min bedömning:
 
Enligt min mening var det väldigt många som inte kom till sin rätt måste jag säga, både Awa, Alexander, Freja, Bennys styling gillar jag inte, flanellskjorta liksom? Han kunde haft en kostym till den balladen. Men Benny sjunger som en Gud som vanligt.
Fridas framträdande var sådär, lite för mycket av allt, men hon sjunger jätte bra men om jag hade valt hade jag tagit in Juliette istället för henne. Hade varit en intressantare röst att lyssna på enligt mina öron iaf. Samma med Oscar, väldigt bra framträdande men jag hade valt Simon framför honom men jag tror att Oscar kommer komma långt. Förstår varför juryn valde dom. Dom kommer att sälja skivor! Manda var bra som vanligt, gillar hennes röst men framträdande och styling var inte allt för kul.
 
Men det fanns två som berörde mig:
Isak var fantastisk både sång, framträdande och styling älskade jag!
Malcom B var super grym, gillar hans egna texter och han har bra flow.
 
Har jätte svårt att bedöma grupperna... Tycker alla var bra men vet inte hur jag ska bedöma dom med dom andra?! Hey Mary och J.E.M var bra låtval och fint stylade och Njoys låt var riktigt coolt omgjord.
 
Min bedömning av juryn:
Jury Andreas: Bara upptempo låtar/pop och väldigt stylade. Var väl ett försök att vara modern/ung men kändes som alla artisterna förlorade sin stil och inte riktigt kom till sin rätt.
 
Jury Orup: Väldigt lugnt/omodernt i sina låtval och tråkig/konstig styling men fick fram rösterna bra.
 
Jury Marie: Bra styling och artisterna kom till sin rätt.
 
Jury Ison: Skötte sig bäst! Bra styling och fick fram artisternas bästa sida. Rösterna kom till sin rätt i låtvalen. Grymt bra!
 
Japp nu var det färdig lekt! :D Och ska kolla hur det gick... Spännande!

Kommentarer

Kul att du kommenterar inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0